Napište co hledáte...
Jak emoce ovlivňují proces zvažování nákupu
Přečtěte si o 7 emocích ovlivňujících člověka při nákupu zboží nebo služeb a jaké značky jsou toho přikladem.
Při zkoumání pocitů, které prožívá typický zákazník a nakupující ve firmě, když má možnost volby mezi různými produkty nebo službami, jsme identifikovali sedm základních emocí, které definují pocity kupujícího.
#1 Potřeba a kontrola
“Chci to a cítím se díky tomu pod kontrolou."
Představte si Apple, Fitbit nebo například Salesforce.
#2 Strach
"Jaké budou následky, když si to nekoupím?"
Představte si například antivirus Avast nebo jakoukoli pojišťovnu.
#3 Vyjádření sebe sama
"Představuje to kým jsem nebo kým chci být?"
Přemýšlejte o společnostech Louis Vuitton, Accenture nebo Nike.
#4 Růst
"Přinese mi to pozitivní změnu nebo zlepšení."
Přemýšlejte o společnostech LinkedIn nebo TED Talks.
#5 Uznání
"Budu se cítit potvrzen a uznán svými kolegy."
Představte si BMW, golfové hole Callaway nebo hotely Ritz Carlton.
#6 Exkluzivita
"Budu přijat?"
Pomyslete na Ferrari, Rolce Royce nebo například Rolex.
#7 Péče a vášeň
"Je to něco, k čemu mohu mít vztah nebo pro co cítím vášeň?".
Vzpomeňte si na Subaru, mýdlo Dove nebo jakýkoli sportovní tým.
Otázka tedy zní
Jak dobře znáte svého zákazníka? Víte, co ho zaujme? Pochopení emocionálních, behaviorálních a psychografických poznatků zvyšuje pravděpodobnost, že budete schopni ovlivnit nákupní chování. Případně si na to najměte profesionály.
Další články
Vybíráme pro vás zajímavá témata