Napište co hledáte...
Co můžete udělat, abyste pomohli své firmě se SEO
Přečtěte si naše tipy na zlepešní pozice vaší stránky ve vyhledávání a získejte tak nové zákazníky zdarma
Narušující vliv celosvětové pandemie COVID-19 donutil podniky po celém světě přehodnotit své strategie v oblasti marketingu. Firmy hledají nové způsoby, jak komunikovat se svými současnými i potenciálními zákazníky, zůstat pro stávající zákazníky relevantní a získávat zákazníky nové. Vzhledem k tomu, že tlak na snížení nákladů na marketing roste, není lepší čas než nyní pro investice do SEO (zkratka je z anglického „Search Engine Optimalisation“, tedy optimalizace vaší stránky pro zobrazení ve výsledcích vyhledávání).
“SEO jsou metody, které mají za cíl, aby se vaše firma zobrazovala vysoko ve vyhledávání."
Stejně jako trénink na maraton a jeho běh funguje i SEO v delším časovém horizontu a přináší trvalé výsledky, které často přetrvávají dlouho po skončení počátečních aktivit. I když je postupnější, existují konkrétní kroky, které můžete podniknout již nyní, abyste maximalizovali stávající zapojení a dosáhli lepších výsledků.
Jak zlepšit SEO
Aktualizujte veškeré online záznamy o vašem podniku a přidávejte odpovědi často kladené dotazy. Pravidelně aktualizujte změny provozních hodin a uvádějte alternativní možnosti poskytování vašich služeb, jako je například doručení domů.
Pokud jsou vaše provozovny dočasně zavřené nebo jsou některé služby dočasně pozastaveny, uveďte tyto informace online. Své aktualizace je vhodné také přímo sdělit Googlu prostřednictvím příspěvků v aplikaci Moje firma na Googlu.
Protože došlo k nebývalému nárůstu poptávky po doručení domů, pokud tuto službu nabízíte, na webu toto zvýrazněte. Zákazníci tak budou mít o důvod víc, proč si vybrat právě vás.
V obsahu výrazně uvádějte také informace „Jak...“. Od začátku pandemie se zájem o vyhledávání na téma „Jak něco udělat“ exponenciálně zvýšil.
Dbejte na to, abyste nabízeli návod, který vytvoří hodnotu pro čtenáře, a zároveň zdůrazňuje hodnotu vašich produktů nebo služeb.
Zajistěte, aby byly vaše stránky optimalizovány s ohledem na SEO. Poznatky o SEO lze odvodit z chování uživatelů a identifikovat tak mezery v obsahu a cílová klíčová slova, která se použijí v rámci optimalizace na stránce. Například data z Google Trends vám mohou pomoci získat informace o tom, jak vaši potenciální zákazníci aktuálně vyhledávají vaše produkty v porovnání s jinými produkty a jak se tento trend vyvijí v čase.
Jak na recenze
Recenze, zejména ty na Google, mají na umístění ve vyhledávači velký vliv. Žádejte o ně však opatrně. Služba Google Moje firma dočasně přestala zveřejňovat nové recenze. Když žádáte o recenzi, nezapomeňte uvést důvod. „Protože bychom rádi slyšeli váš názor“ nebo „protože nám záleží na tom, co si o naší firmě myslíte“ může být jen pár slov navíc, ale mohou výrazně zlepšit míru odezvy vašich zákazníků na žádost o recenzi.
I příležitostné žádosti o recnenzi mohou být účinné a jsou pro vaše podnikání rozhodně mnohem lepší než se nezeptat vůbec.
Nesnažte se však pozitivních recenzí dosáhnout žádným trikem — pokud v krátké době přibyde na vaší firmu hodně recenzí, recenze budou od nově založených účtů nebo odeslané ze stejné IP adresy, Google je automaticky znehodnotí a sníží vaší stránce virtuální skóre.
Pokud potřebujete se SEO nebo recenzemi pomoci, neváhejte se na nás obrátit.
Další články
Vybíráme pro vás zajímavá témata