Napište co hledáte...
5 tipů na zlepšení webové stránky advokátní kanceláře
Aby web proměnil návštěvníka v klienta, musí mu odpovědět na jeho dotazy a zajistit mu pozitivní uživatelskou zkušenost.
I v dnešním digitálním světě se generování potenciálních zákazníků u právníků stále do značné míry opírá o doporučení. Tato metoda má sice svou hodnotu a bude vždy vítána, ale neměla by být pro vaši firmu základem. Existují nové a lepší metody pro vytváření přílivu nových zakázek.
Mám na mysli digitální generování nových poptávek vašich služeb, tzv. leadů. Digitální generování leadů funguje v zákulisí, což z něj činí lukrativní nástroj pro zaneprázdněné právníky, kteří nechtějí obětovat svou práci a zároveň mají zájem o nové zakázky. Často je také cílem zajistit právní kanceláři bonitní klienty, tedy klienty přinášející vysokou hodnotu v poměru na čas věnovaný zakázce.
Některé metody digitálního generování leadů vyžadují trochu více plánování a úsilí, ale obecně jsou nenáročné na údržbu. Pokud si nedokážete představit, že byste plánovali novou strategii generování leadů, následující tipy vám to usnadní. Pokud byste tuto činnost raději delegovali, neváhejte nás kontaktovat.
Jak dnes klienti hledají dodavatele právních služeb?
Více než třetina potenciálních klientů advokátních kanceláří a samostatných advokátů začíná proces výběru vyhledáváním jejich webových stránek. Klienti také hledají informace o svém právním problému a následně osloví advokáta, který v této oblasti nabízí relevantní informace.
Samozřejmostí je, že pokud nabízíte služby v oblasti práva bez vlastních webových stránek, přicházíte o zakázky ve prospěch konkurence, která aktivní webovou prezentaci má.
Stejný problém jako chybějící webová prezentace je však i web advokátní kanceláře, který neodpovídá na potřeby jeho návštěvníků nebo nemá aktualizovaný vzhled.
Webové stránky firmy, které nejsou aktualizovány mohou mít stejný nebo horší marketingový dopad jako chybějící web."
Následujících pět tipů advokátům a advokátním kancelářím pomůže na cestě ke zvýšení poptávek generovaných webovou stránkou.
#1 – Jak získat více zakázek díky přehlednému webu?
Když potenciální klienti příjdou na webové stránky vaší advokátní kanceláře a nepodaří se jim snadno a rychle najít informace, které hledají, velmi často opustí vaše stránky a hledají jiný web. Vyhledávání je pak dovede na webové stránky jednoho z vašich konkurentů.
Uživatelé očekávají, že rychle a bez potíží najdou obsah, který odpovídá na otázku, kterou vyhledávači původně položili.
Na webových stránkách vaší advokátní kanceláře by se vaši potenciální klienti měli dozvědět informace o vás, vašich službách a své právní situaci – zvyšujete tím jejich důvěru.
Vhodně zvolený design a uspořádání obsahu webu pak zajistí, že klient poptá vaše služby.
Přehledné stránky usnadní uživatelů práci. Primární obsah každé jednotlivé stránky webu umístěte hned na její začátek, aby jej uživatelé snadno našli. Pokud ztratíte pozornost potenciálního klienta tím, že mu na svých stránkách poskytnete špatné uživatelské prostředí, může se stát, že se vašemu webu v budoucnu vyhne, až se objeví ve výsledcích vyhledávání.
To pak vyhledávače jako Google nebo Seznam vidí, snižují virtuální skóre stránky a postupně ji zobrazují méně a méně uživatelům.
#2 – Proč je důležitá optimalizace pro konverze?
Aby webové stránky získávaly návštěvnost, která se nakonec může změnit na zakázky pro vaši firmu, musíte se ujistit, že je web optimalizován pomocí správného rozvržení stránek. To znamená, že se na webovou stránku podíváte jak na počítači, tak na mobilním telefonu, jako by se jednalo o prvního návštěvníka stránky. Všímejte si všeho, co by návštěvníka obtěžovalo a nutilo ho z webu odejít.
Dávejte si pozor na tyto časté problémy:
— Příliš dlouhá doba načítání
— Nevhodné rozvržení pro mobilní telefony, které ztěžuje čtení textu.
— Obrázky nebo zvuky na obrazovce, které jsou obtěžující
— Příliš dlouhý text bez zjevných výzev k akci (CTA).
V případě těchto problémů se rapidně zvyšuje pocit uživatele, že ho web unavuje, a on má tendenci ho opustit. Dobu načítání můžete ověřit tak, že svůj web otevřete v anonymním okně. Úplné načtení webu by nemělo trvat déle než 3 vteřiny.
Cílem je, aby návštěvníci webu zůstali na stránce dostatečně dlouho, aby získali potřebné informace a snadno našli způsob, jak navázat kontakt. Pomůžeme vám to zajistit.
#3 – Jak dynamická CTA přispívají ke zvýšení konverzí?
To jsou tlačítka, odkazy a formuláře, které návštěvníkům webu umožní posunout se v rozhodovacím procesu a kontaktovat vás. Jakmile jsou webové stránky vaší firmy plně optimalizovány, mělo by na nich být několik CTA (Call To Action – tedy tzv. výzev k akci).
Dynamická CTA nyní mohou zohledňovat, zda je návštěvník na webu poprvé, nebo zda už je klientem daného advokáta, a dokonce i to, kde se fyzicky nachází. Tyto informace pak lze využít k optimalizaci a personalizaci webu, což vede k mnohem vyššímu počtu konverzí. Přesněji řečeno, podle průzkumu společnosti HubSpot mají dynamická CTA v průměru o 202 % lepší výsledky než běžná CTA.
#4 – Jaké výhody má online formulář?
Dalším účinným způsobem, jak získat potenciální klienty na internetu je digitální formulář pro příjem klientů, umístený zejména (ale nejen) na vlastním webu. Tyto formuláře jsou typem dotazníku, který je klientovi předložen buď přímo na webových stránkách, nebo prostřednictvím e-mailu. Umožňuje shromáždit informace o potenciálním klientovi, aby bylo možné pochopit, zda se potenciální klient hodí do oblasti vaší praxe, a ujistit se, že advokát má všechny jeho kontaktní údaje.
Online formuláře vám ušetří cenný čas díky rychlému a přesnému zachycení informací o klientovi a následnému domluvení na oboustraně přijatelném času schůzky nebo telefonátu.
#5 – Proč nabízet vzory smluv ke stažení zdarma?
Nabídka bezplatného stažení nebo lead magnetu na vašich webových stránkách je spolehlivým způsobem, jak získat seznam e-mailových adres uživatelů, které se zajímají o právní služby a díky tomu získávat zakázky pomocí e-mail marketingu (se kterým vám můžeme pomoci). Bez ohledu na téma obsahu by pro stažení mělo být nutné zadat validní e-mailovou adresu .
Jakmile firma obdrží e-mail dané osoby, je schopna ji zapojit do prodejního cyklu. Ten může být automatizovaný. Potenciální klient může například s časovým odstupem dostat automaticky generovaný e-mail s výzvou k dalším krokům, díky kterému se rozhodne poptat vaše služby.
Další články
Vybíráme pro vás zajímavá témata